top of page

מה המוח צריך כדי לייצר דופמין באופן עצמאי?

עודכן: 17 בספט׳ 2021

איך באמצעות התזונה אפשר להעלות את רמות הדופמין במוח בלי הצורך להשתמש בעזרים תרופתיים.


מה אנחנו נותנים לילדים שלנו לאכול ומה אנחנו עצמנו צורכים: תזונה מומלצת ופחות מומלצת לילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז.


רחל לנגפורד חוקרת מוח ומנהלת את הסניף הלונדוני של קליניקת גלים. מרכז גלים הוא מרכז למחקר וטיפול בנוירופידבק.


דיברנו על כך בסרטונים קודמים, שככל שהמוח שלנו יותר היפראקטיבי או פחות מרוכז (הפרעות קשב עם או בלי היפראקטיביות), חסר לו בקידמת המוח "דופמין".


איך דרך התזונה אנחנו יכולים לגרום להעלאה טבעית של רמת ה"דופמין" במוח?

המוח מייצר "דופמין"בעזרת אבני בניין שהוא משיג באופן טבעי או אבני בניין שהוא מקבל מהמזון. אבני הבניין האלה הם חומצות אמינו, שהם מרכיבים של חלבון (טירוזין ופניל אלנין), שהוא מחבר ביחד ליצירת המולקולה של ה"דופמין". ככל שאנחנו צורכים יותר חלבון, אנחנו נותנים למוח יותר מאבני הבניין האלה ליצר יותר "דופמין".

יתרון נוסף הוא, שככל שאנחנו צורכים יותר חלבון, הגוף שלנו מרגיש פחות צורך לסוכר, וסוכר נמצא מחקרית כמקושר יותר לרמות גבוהות של הפרעות קשב וריכוז. מצד אחד אנחנו יודעים שכדאי לתת פחות סוכר לילדים שלנו, ומצד שני אנחנו רוצים לתגבור את צריכת החלבון לצורך פניה חיובית של הדופמין, אז הנה בואו נחבר את שני הדברים ונתגבר את רמת החלבון בדיאטה שלנו.


מזמינה אתכם להמשיך ולעקוב אחרינו באינסטגרם. אנחנו נמשיך ונעלה טיפים וכלים שיכולים לעזור לכם ההורים בבית בימים אלה של הקורונה. נעלה אותם בתדירות מוגברת ואנחנו כאן לכל שאלה ובקשה.

bottom of page